İçinde yaşadığımız yüzyılda dünyanın küresel bir köye dönüşmesi, bu küresel köyde ürün ve hizmet pazarına her gün yeni bir çeşidin katılması rekabetin hızla artmasına yol açmaktadır. Bu hızlı gelişim değişimi de beraberinde getirmekte, kurum ve kuruluşlara üretmiş oldukları hizmet ve ürünleri daha etkin tanıtma zorunluluğunu gerekli kılmaktadır. Küresel pazarda yaşanan rekabet ortamında halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerini en iyi şekilde gerçekleştiren kurumlar varlıklarını sürdürebilmekte ve hedef kitlelerine ulaşabilmektedir. Bu nedenle halkla ilişkiler faaliyetlerinin akademik bir yaklaşım çerçevesinde yapılandırılıp koordine edilmesi ve bu alanda eğitim almış donanımlı elemanlarla yürütülmesi büyük önem taşımaktadır.