0411001 - TD101 - TÜRK DİLİ I |
Dil,Diller ve Türk Dili
Dil Bilgisi, Sözcük ve Cümle
Kelime Türleri
Anlatımın Öğeleri ve Anlatım Türleri
Düzgün ve Etkili Konuşmanın Temel İlkeleri
Dil, dillerin doğuşu, dil-kültür ilişkisi, dilin nitelikleri,dil aileleri, Türrk dili, Türk dilinin tarihi gelişimi, kullanılan ABC'ler, Türkçe'nin söz varlığı, söz varlığının oluşturan öğeler, Türkçe'de kavramlaştırma, Eşanlamlılık, Çokanlamlılık, ses bilgisi, Türkçe'de sesler, ses uyumu, ses özellikleri, ses olayları, biçim bilgisi, ek kavramı, yazım kuralları, noktalama işaretleri,metin üzerinde çalışmalar

|
0411002 - AIL101 - ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ-I |
Atatürk ilke ve devrimlerinin tanıtılması, demokrasinin oluşmasını etkileyen gelişmeler, Tanzimat öncesi Osmanlı Devleti, Tanzimat ve Islahat Fermanları, Meşrutiyet ve İstibdat Dönemi, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, Birinci Dünya Savaşı'nı hazırlayan koşullar, Mondros Ateşkes Antlaşması, Willson İlkeleri ve Paris Konferanası, Anadolu'nun işgaline karşı direniş, Ulusal Kurtuluş Mücadelesi'nin örgütlenmesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri, Ulusal Ant Kararları, TBMM'nin açılması, TBMM'ye karşı isyanlar, Sevr Antlaşması'nın etkileri, Kurtuluş Savaşı'nda cepheler, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması, Türk Devrimleri

|
0411003 - YD107 - İNGİLİZCE-I |
Konuşma
Dinleme-Anlama
Yazma
Okuma-Anlama
Greeting, introductions, saying where you are from, pronouns, present forms of to be, where questions with to be, countries, family relationships, have/has got, possessive adjectives, singular and plural nouns, numbers 1-20, colours, alphabet, articles (a, an, the), this/that/these/those, "what is..?", "What are..?", There is/are, some, any, countable/uncountable nouns, "How much..?", "How many..?", prepositions of place (in, on, under, between.), The Simple Present Tense (statements-negatives), days,months, adverbs of time(at, in, on) ordinal numbers, general revision.

|
0411004 - MAT121 - MATEMATİK - I |
Sayılar
Cebir
Denklemler ve Eşitsizlikler
Fonksiyonlar
Trigonometri
Kompleks Sayılar
Logaritma
Kümeler ve kümelerle ilgili işlemler, sayılar, üstlü ve köklü çokluklar, aralık ve mutlak değer, özdeşlikler, denklemler ve eşitsizlikler, fonksiyonlar, ikinci derece fonksiyonlar, fonksiyonların çizimi, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, karmaşık sayılar.

|
0411005 - IY101 - GENEL İŞLETME |
İşletmenin amaçlarını ve türlerini tanımlayabilme
İşletmenin ilişkili olduğu bilim dalları ile ilişkisini ve çağdaş amaçlarını kavrayabilme
İşletmenin etkisi altında kaldığı çevreyi, işletmelerin ekonomik, sosyal ve yasal sorumluluklarını açıklayabilme
İşletme türlerini sınıflandırılmasında kullanılan değişik ölçüt ve yaklaşımları açıklayabilme
İşletmeni yapısal analizini sistem yaklaşımı içinde ortaya koyabilme, işletmenin evresel boyutlu temel ve yardımcı fonksiyonlarını kavrayabilme
İşletmecilik dalında kullanılan temel ilkeleri açıklayabilme
Bir endüstri işletmesinin kuruluş çalışmaları için neler yapması gerektiği ve ne gibi aşamaların izlendiğini kavrayabilme
İç ve dış boyutlu büyüklük olgusunu kavrayabilme
Kapasite kavramı ve türlerini kavrayabilme
İşletmenin temel işlevlerini kavrayabilme

|
0411006 - IY103 - BİLGİSAYAR-I |
Günümüzde kullanılan kelime işlemcileri kavrayabilme
Kelime işlemcide yeni bir belge açma, kaydetme ve metin seçmeyi kavrar
Yazılı bir metinde otomatik dilbilgisi denetimi yapabilme
Yazılı bir metinde karakter ve paragrafları biçimlendirebilme
Yazılı bir metni kopyalayarak başka bir yere taşımayı kavrar
Numaralı ve maddeleme işaretleri vermeyi kavrayabilme
Düz bir metini sütunlar halinde yazmayı kavrayabilme
Bir yazıda üst ve alt bilgi oluşturma sayfa numarası verme ve kenar boşlukları ayarlama işlemlerini yapma
Çizim nesneleri ile çizim yapmayı, dosyadan veya bellekten resim eklemeyi ve grafik oluşturmayı kavrayabilme
Tablo oluşturabilme, biçimlendirme ve taşımayı kavrayabilme

|
0411007 - IY105 - GENEL MUHASEBE |
Muhasebe ile ilgili temel kavramları açıklama, belgeleri tanıma ve düzenleme
Bilançoyu tanır ve düzenler.
Hesap kavramını kavrayabilme.
İşlemelerin yevmiye maddeleri halinde kayıtlarını düzenleme
Mizanların düzenlemesi
Tek düzen hesap planını kavrayabilme ve uygulayabilme
Varlık hesaplarını tanıma ve işleyişlerini kavrayabilme ve hesaplayabilme
Kaynak hesaplarını tanıma ve işleyişlerini kavrayabilme ve uygulayabilme
Gelir tablosunu düzenleyebilir
Envanter, mizan ve bilanço işlemlerini yapabilme.

|
0411008 - İY107 - GENEL HUKUK BİLGİSİ |
Genel anlamda hukukun ne olduğunu ve hukukun öteki toplumsal düzen kuralları ile arasındaki farkı kavrayabilme
Hukukun çeşitlerini tanıyabilme ve Kamu Hukukun dallarını kavrayabilme
Hukukun temel kaynaklarının neler olduğunu, yasalar ve özellikleri ile yasaların nasıl yapıldığını kavrayabilme
Hak kavramını, hakkı oluşturan malları, ve hakkın türlerini kavrayabilme
Salt ve göreli hakları, mal ve kişi varlığını kavrayabilme
Kişilik kavramın, hak ehliyeti gerçek ve tüzel kişiliklere kavrayabilme
Hangi tür eylemlerin hukuki eylem olduğunu ve hukuki işlerin neler olduğunu kavrayabilme
Hakların nasıl elde edileceğini ve iyiniyet kurallarını kavrayabilme
Hakların kaybedilme sebeplerini, ve hukuki eylemlerle hakların arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
Hakların hak sahibi ve devlet eliyle nasıl korunabileceğini ve ispat kavramını kavrayabilme

|
0411009 - IY109 - İKTİSADA GİRİŞ |
Ekonomi ile ilgili temel kavramları ve ekonomik sistemleri açıklayabilme.
Mal ve hizmetlerin fiyatlarının nasıl belirlendiğini kavrayabilme.
Tüketim ve üretim olaylarının birey, firma ve ekonomi üzerindeki etkilerini açıklayabilme.
Değişik piyasalardaki denge şartlarını ve tahlillerini kavrayabilme.
Üretim faktörlerinin gelirden aldığı payı ve genel dengeyi, piyasa başarısızlığını ve sonuçlarını kavrayabilme.

|
0412001 - TD102 - TÜRK DİLİ-II
|
Yazılı ve Sözlü Anlatım Türleri
Noktalama ve Yazım Kuralları Anlatım Bozuklukları

|
0412002 - AIL102 - ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II |
Siyasal alanda yenilikler, Cumhuriyetin ilanı, eğitim ve kültür alanında yenilikler, Tevhidi Tedrisat Kanunu, Harf Değişikliği, Türk Dil ve Tarih Kurumlarının açılması, üniversite reformu, ekonomik alanda gelişmeler, İzmir İktisat Kongresi, tarım ve sanayide yenilikler, hukuk alanındaki gelişmeler, Laiklik, Cumhuriyet dönemi dış siyaset, Musul- Hatay Sorunu, Kıbrıs Adalar ve Boğazlar Sorunu, II. Dünya Savaşı ve Türkiye, Nato ve Türkiye, Atatürkçülük, Atatürkçü düşüncenin oluşumundaki etkenler ve düşünürler, Atatürk İlkeleri, Atatürkçülük ve Türkiyenin bugünkü yapısı.

|
0412003 - YD108 - İNGİLİZCE-II |
Konuşma Dinleme
-Anlama Yazma Okuma
-Anlama
Shopping, buying, selling, place prepositions, I'd like, day of the week, weights and measures, describing people, "What do they look like?", adjectives for decsribing people, imperatives, "How much/many..", "Have got some /any /much /many...","I want...", seasons, climate, weather, Modal can, "Would like...?", Numbers over 100, months, Simple Past Tense with regular/irregular verbs, Simple Past Tense with negatives, YES/NO questions, countries, languages, continents, dates, going to future

|
0412004 - MAT122 - TİCARİ MATEMATİK |
Yüzde ve Binde Kavramı, Yüzde ve Binde hesaplamaları, Oran ve Orantı Kavramı, Doğru Ters Bileşik Orantı; Maliyet ve Satış Hesapları; Maliyet Hesapları Üzerinden Verilen Orana Göre Kar ve zarar Tutarlarının Hesaplanması, Maliyet Satış Fiyatlarının Hesaplanması, Satış Üzerinden Verilen Orana Göre; Kar ve Zarar Tutarlarının Hesaplanması; Maliyet ve Satış Fiyatlarının Hesaplanması; Faiz Hesapları; Basit ve Bileşik Faiz Hesapları; İskonto Hesaplamaları, Basit ve Bileşik İskonto Hesaplamaları: Karışım ve Bileşim Kavramları ve Oranlı bölme İşlemlerine İlişkin Hesaplamalar, İstatistikte Temel Kavramların Tanıtılması, Regrasyon ve Korelasyon Hesaplamaları

|
0412005 - IY104 - BİLGİSAYAR-II |
MS Excel programını tanıyıp amacına uygun kullanabilme, hangi konularda kullanabileceğini kavrar
Dosyaların nasıl oluşturulabileceğini, açma ve kaydetme işlemlerini yapar
Çalışma kitabı oluşturma ve sayfalarda çalışmayı uygulama
Çalışma sayfasına veri girme ve hücreleri biçimlendirmeyi uygulama
Çalışma kitabını seçme ve sayfaları biçimlendirmeyi kavrar
Çalışma sayfasında veri düzenlemeyi yapar.
Hücre ve veri ekleme, kopyalama taşıma işlemlerini uygulama
Excel’de formül oluşturma ve formülü girmeyi uygulama
Grafik çıkarmak için veri girmeyi ve grafik çeşitlerini uygulayabilme
Listeden veri oluşturmayı sıralamayı ve satır bulmayı uygulayabilme
Oluşturulan dosyaları istenildiği gibi rapor haline getirerek çıktı alma

|
0412006 - IY106 - MAKRO İKTİSAT |
Milli gelirin temel kavramlarını açıklayabilme ve problemleri çözebilme
Para politikası araçlarını açıklayabilme
Dünyada uygulanan istikrar politikalarını kavrayabilme
Kalkınma ve büyüme sorunlarını kavrayabilme
Türkiye ekonomisinin mevcut durumunu ve dünyadaki yerini kavrayabilme

|
0412007 - IY108 - ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ |
Davranış ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayabilme. Davranış bilimlerinde yöntemleri kavrayabilme.
Davranış düzlemi kavramını kavrayabilme. Sosyal statünün işletmeler için önemini kavrayabilme. Rol kavramının önemini kavrayabilme ve rol belirsizliklerinin işletmenin yapısındaki önemini kavrayabilme.
İşletmelerin yaşayan birer olgu olduklarını kabul edecek olursak beraberinde bir kültür yapısını da taşıdığını kabul etmemiz gerekir. Bu kültür yapısını oluşturan elemanları kavrayabilme ve örgüt kültürünü oluşturabilme işletmenin devamlılığı için oldukça önemlidir.
Tutum ve inançlar insan davranışını etkileyen olgulardır. Örgütsel davranışın belirlenebilmesi için çalışanların tutum ve inançlarının ölçülebilmesi gereklidir.
Algılama ve öğrenme kuramlarını işletmelere uygulayabilme.
Motivasyonun önemini kavrayabilme. İşletmelerde çalışanların üzerinde motivasyonun etkisini kavrayabilme.

|
0412008 - IY110 - TİCARET HUKUK BİLGİSİ |
Ticaret Hukukunun esaslarını kavrayıp, ilgili terimleri kavrayabilme
Tacir ve tacir yardımcısı olmanın sonuçlarını kavrayabilme
Ticari borçlara ilişkin hükümleri kavrayabilme
Tacir yardımcılarını tanımlayıp birbirlerinden farkını kavrayabilme

|
0413001- IY201- YÖNETİM VE ORGANİZASYON |
Yönetim sürecini ve özelliklerini tanıyarak, daha sonraki ünitelerde sıkça kullanılacak temel kavramları kavrayabilme.
“İnsan” ın ikinci plana atıldığı disipline edilmiş mekanik üretim ilişkilerinin ön plana çıktığı işletmelerde performans verimlilik ve iş gören tatmini arasındaki bağlantıyı ve sonuçlarını kavrayabilme
Tüm uygulamalarda “insan” ın ön plana çıktığı, insan ilişkilerine dayanan bir yaklaşımla yönetilen işletmelerdeki performans verimlilik ve iş gören tatmini arasındaki bağlantıyı ve sonuçlarını kavrayabilme.
İşletmeye bir “bütün” olarak bakmayı ön gören sistem ve durumsallık yaklaşımlarını temel özellikleri ile öğrenerek, Toplam Kalite Yönetimini ve uygulamadaki sonuçlarını kavrayabilme.
Gerçekleştirilebilir işletme amaçları belirleme, rasyonel kararlar alma ve ulaşılan sonuçların değerlendirilmesinde planlamanın rolünü kavrayabilme.
Amaçların pekiştirilebilmesi için , işler, kişiler ve işlerle kişiler arasındaki ilişkilerin nasıl olması gerektiğini kavrayabilme
İnsanların başka bir iradenin emirlerini yerine getirme nedenlerini açıklayarak, yöneticinin astlarını amaçlarına yöneltebilmek için hangi yönetsel süreçleri yerine getirmesi gerektiğini kavrayabilme
Amaçların gerçekleştirebilmesi için yönlendirilmiş ve oyunlaştırılmış bir işbirliğinin gerekli olduğunu kavrayabilme.
Yönetim sürecinin her aşamasında, performansın ölçülebilmesinin yönetici için önemini kavrayabilme.

|
0413002 - IY203 - FİNANSAL YÖNETİM |
Bir işletme için finansmanın önemini kavrayabilme.
Oranlar vasıtasıyla bir işletme hakkında nasıl bilgi edinilebileceğini kavrayabilme.
İşletme sermayesinin özelliklerini, kaynaklarını, finanslama stratejilerini ve işletme sermayesi yönetiminin önemini kavrayabilme.
Yatırım kavramını tanıyarak, yatırım kararlarının verilmesinde kullanılan yöntemleri kavrayabilme.
Bir işletmenin kaynaklarını tanıyarak öz kaynak, yabancı kaynak ayırımını ve kaynakların işletmeye maliyetini kavrayabilme.

|
0413003- IY205 -BİLGİSAYARLI MUHASEBE |
İşletme Hesabı Esasına göre tutulan deftere bilgisayar ortamında kayıt yaparak sonuçlarını tablolar halinde düzenleyebilme.
İşletmede çalışan işçilere ait ücret bordroları ile sigorta işlemlerini düzenleyebilme.
Muhasebede kullanılan kartları bilgisayar ortamında düzenleyip, çıktılarını alabilme.

|
0413004 - IY207 - PAZARLAMA İLKELERİ |
Pazarlamanın tanımını, kapsamını, pazarlama yönetiminin gelişme dönemlerini modern pazarlama yönetim anlayışını ve pazarlama konularını incelemedeki başlıca yaklaşımları kavrayabilme
Pazarlama sistemi ve pazarlamayı etkileyen makro, mikro işletme içi faktörler ile pazarlama yönetim sürecini kavrayabilme
Pazarlama kararları için bilgi ihtiyacını, bilgi sistemini ve pazarlama araştırma sürecini, başlıca veri toplama metotlarını kavrayabilme
Tüketici Pazar çeşitleri, tüketici pazarlarının demografik, ekonomik özellikleri, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve satın alma karar süreci ile endüstriyel pazarın çeşitleri, yapısı ve özellikleri, endüstriyel alıcı davranışlarını kavrayabilme
Pazar bölümlendirmenin yararları, bölümlendirme kriterleri ve şekilleri, hedef Pazar seçim stratejileri ve konumlandırma ile pazarların değerlendirilmesi ve satış tahminlerini kavrayabilme
Mamullerin sınıflandırılması yeni mamul geliştirme sürecini mamulün hayat seyri, marka, ambalaj, servis ve kalite stratejileri ile mamul farklılaştırmalarını kavrayabilme
Uygulamadaki fiyatlama yöntemlerini, yeni mamul fiyatlandırma stratejilerini, mamul hattının fiyatlandırılmasını ve alıcıların fiyat değişikliklerine tepkilerini kavrayabilme
Tutundurma araçlarının önemini, başlıca tutundurma metotlarını birbirleriyle kıyaslarını, özelliklerini ve bütçesini kavrayabilme
Başlıca dağıtım kanalı alternatifleri dağıtım politikalarını ve fiziksel dağıtım fonksiyonlarını kavrayabilme
Doğrudan pazarlamanın amacını, yararların, şekillerini doğrudan posta ve tele-pazarlama özellikleri ile hizmet işletmeleri tanımını, çeşitlerini, özelliklerine ve pazarlama stratejilerini kavrayabilme
e-Ticaret temel araçlarını, internette pazarlama tür ve unsurları ile pazarlama stratejilerini açıklar
Pazarlama yönetiminde planlama, organizasyon uygulama ve denetim ile uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler ve pazara giriş şekillerini kavrayabilme

|
0413005 - IY209 - HALKLA İLİŞKİLER |
Halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayabilme. Kurum ve kuruluşlar için halkla ilişkilerin önemini kavrayabilme.
Halkla ilişkilerin interdisipliner bir bilim dalı olmasından dolayı pek çok disiplinin karşılıklı etkileşimi sonucunda ortaya çıkmıştır. Bu bakımdan diğer disiplinlerle ortak yönleri olan bir daldır. Bu bağlamda halkla ilişkiler ile ilgili yakın kavramları öğrenebilme ve aralarındaki benzerlik ve farklılıkları kavrayabilme.
Halkla ilişkiler kavramını oluşturan faaliyetlerin neler olduğunu kavrayabilme ve kurumu tanıtma ve tanıtmaya yönelik yapılabilecek halkla ilişkileri uygulayabilme.
Her yönetsel ve organizasyonel faaliyet gibi halkla ilişkiler faaliyeti de planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarından oluşur. Herhangi bir halkla ilişkiler faaliyetinin organizasyonda yapılması gereken araştırma, bilgi toplama gibi yöntem ve teknikleri tanıyabilme, uygulayabilme ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilme.
Halkla ilişkilerde kişi ve gruplarla olan etkileşim ile ilgili bilgileri kavrayabilme. Halkla ilişkiler mesleğinin özelliklerini ve görev tanımlarını kavrayabilme.
Halkla ilişkiler faaliyetlerini organizasyonda kullanılan iletişim araçlarını ve önemini kavrayabilme.

|
0413006 - IY211 - İSTATİSTİK |
İstatistiğin işletme yönetimi içindeki yeri ve önemini kavrayabilme.
İstatistik yöntemlerini tanıyıp bunların nasıl uygulandığını kavrayabilme
Verileni belirli bilgileri, göstergeleri türetmenin yollarını kavrayabilme.
Veriler hakkında hangi ek göstergelerin nasıl türetileceğini uygulayabilme
Çeşitli tahmin yöntemlerini uygulayabilme
İşletmeyi ilgilendiren olaylar arasında ilişkilerin varlığını ve ortaya çıkış şekillerini hesaplayabilme
İşletmeyi ilgilendiren olaylar arasında ilişkilerin varlığını ve ortaya çıkış şekillerini uygulayabilme

|
0413007 - IY213 - VERGİ HUKUKU |
Vergi hukukunun; hukuk sistemi içindeki yerini, kaynaklarını, yer ve zaman bakımından uygulanmasını ve vergilendirme yetkisini kavrayabilme.
Vergiye ilişkin temel kavramları, bunlar arasındaki ilişkileri ve vergilendirme sürecini kavrayabilme.
Vergi idaresinin yapısını ve işleyişini kavrayabilme.
Vergi suçu ve cezalarını kavrayabilme.
Mükellefle idare arasında ortaya çıkan vergi uyuşmazlıklarının çözüm yollarını kavrayabilme.

|
0414001 - IY202- SERMAYE PİYASASI İŞLEMLERİ |
Finansal piyasalar; Türleri; Sermaye Piyasası Kanunu ile Getirilen Düzenlemeler: Sermaye piyasası faaliyetleri, Aracı kurumlar, Yatırım ortaklıkları; Finansal Araçlar: Para piyasası araçları, Sermaye piyasası araçları, İstanbul menkul kıymetler borsası, Hisse senedi piyasası, Tahvil ve bono piyasası; Hisse Senetlerinde Takas ve Saklama: Takasa olan borçların kapatılması, Temerrüt; Kotasyon: Kotasyon sistemleri; Endeksler: Endekslerin kullanım alanları.

|
0414002- IY204 - GİRİŞİMCİLİK VE KÜÇÜK İŞLETME YÖNETİMİ |
Girişimcilik İle İlgili Kavramlar; Girişimciliğin Önemi ve Gelişimi; Girişimcilerdeki Özellikler; İç ve Dış Girişimcilik; Girişimcilikte Motivasyon; Girişimcilikte Yaratıcılık ve Yenilikçilik; Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması; Girişimcilikte İş Fikirleri; İş Planı Hazırlama ve Doküman Haline Getirilmesi; İş Planı İçinde Yönetim, Pazarlama, Finans ve Üretim Planları; Girişimcilik Öyküleri;

|
0414003 - IY206 - SATIŞ YÖNETİMİ |
Satış yönetimini tanımlayabilme ve satış görevlisinin görevlerini, satış tahmin yöntemlerini satış hedeflerini ve bütçesini kavrayabilme,
Satış gücünün örgütlenme şekillerini kavrayabilme Koordinasyonun aşamalarını güçlü koordinasyonun önemini, satış birimlerini değerleme analizlerini ve düzeltici işlevleri kavrayabilme
Satış gücü temsilcilerinde bulunması gereken özellikleri ve şartlarını, satışçılara uygulanan eğitim yöntemlerini kavrayabilme
İyi bir ücretlendirme sisteminin özelliklerini, ücretlendirme yöntemlerini kavrayabilme
Satışçıların davranışsal ve karakter özellikleri ile satışçıları üç başlık altında toplayabileceğimiz görevlerin kavrayabilme
Satış konuşmasının safhalarını, giriş ve sunuşta dramatizasyonu kavrayabilme
İtiraz etme nedenleri ve ortaya çıkış şekillerine göre itirazları ayırt ederek karşılayabilmeyi kavrayabilme
Satışın takibi ve kontrolünde satıcının görevlerini, satın alıcı ve satıcıya yararları ile takip ve kontrolde dikkat etmesi gereken hususları kavrayabilme
Satıcının sorumluluk alanını, teslim, mülkiyet ve diğer yan borçlarını ve satış yönetiminin kültürel boyutlarını kavrayabilme
Kişisel satışın tanımını, özelliklerini, gelişimini, önemini, amaçlarını avantaj ve dezavantajlarını kavrayabilme.
Kişisel satış faaliyetlerinde satış temsilcisi kavramını, kişisel satış ve ilkesel satış ile kişisel satış ve ahlak konularını kavrayabilme.
Kişisel satışta iletişim ve duygusal durumu, sözlü ve sözsüz iletişim, iletişim geliştirmeyi, iletişimi olumsuz etkileyen faktörleri kavrayabilme. .
Olası müşteriler hakkında bilgi toplama ve hazırlık ile görüşmenin planlanması görüşmeye hazırlık ve randevu almayı kavrayabilme.
Satış görüşmesinde ilk izlenimi, satışın sunumunu, sunuş stratejilerini, müşteri davranış çeşitlerini ve müşteri ilişkilerinde açıklığı kavrayabilme.
Müşteri itiraz nedenleri ve çözüm önerilerini, müşteri itiraz çeşitlerini, doğru zamanda, cevaplama metotlarını, cevaplama sürecini, tutum ve itirazları karşılama kurallarını kavrayabilme.
Kişisel satışta kapanış teknikleri, kapanış zamanı ve sürenin sona erdirilmesi, görüşmenin değerlendirilmesini, satış sonrası müşteri hizmetlerini ve soru sorma tekniklerini kavrayabilme ve uygulayabilme.

|
0414004 - IY208 - İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
İnsan kaynakları yönetiminin tanımını, örgütlenmesini ve çevre ile ilişkilerini kavrayabilme.
İnsan kaynakları planlamasını ve bu konuda kullanılan teknikleri kavrayabilme.
İnsan kaynaklarının seçimi ve yönlendirilmesi yöntemlerini kavrayabilme.
İnsan kaynaklarının eğitim ve geliştirilmesinin önemini ve bunun organizasyonların başarısına katkısını kavrayabilme.
Başarı değerleme ve ücretlendirme yöntemlerini kavrayabilme.
Etkili iş ilişkileri kurma ve devam ettirme ihtiyacını kavrayabilme.

|
0414005 - IY2010 - ÜRETİM YÖNETİMİ |
Üretim yönetiminin temel kavramları, üretim sistemleri, ürün geliştirme, talep tahminleri, fabrika yerinin seçimi, fabrika düzenleme, teknoloji seçimi, kapasite planlaması. Stok kontrolü, üretim planlama ve kontrol, toplam kalite yönetimi, tamir bakım planlaması, iş analizleri-metot geliştirme ve iş ölçümü

|